Thursday, September 25, 2014

Tuhan Tolong Lembutkan Hati Dia


Sedap betul suara minah & mamat ni...tapi sayang...kalau nyayi hanya sekadar nyayi tapi tak hayati betul-betul bait-bait lirik...ia umpama kosong lagu tu...

Tapi tak dinafikan...lunak suara memang sedap...tak semua orang boleh nyayi...tak semua orang ada kelebihan yang sama...tak semua orang punya rasa & citarasa yang sama dalam setiap diri seseorang..

Mempunyai kelebihan or citarasa yang sama adalah baik & bagus tapi tak sempurna...apa kita buat sama dengan pasangan kita...ada pasangan yang boleh terima bila memiliki hobi..cara yang sama...tapi ada yang tak boleh...citarasa yang berlainan tu rasa lebih elok...ada masa kita buat apa kita suka tapi pasangan kita pun ikut sama...dia rasa apa kita rasa..rasa apa kita buat....begitu juga sebaliknya dengan pasangan kita....kita ikut dan tengok apa aktiviti dia buat...kita cuba memahami...kita rasa apa dia rasa...rasa berada dalam sesuatu situasi...

Doa adalah senjata bagi setiap mukmin...kita bukan saja kena berdoa...malah kena juga berusaha & tawakal kepadaNYA...Kalau kita hanya berdoa...kita tak berusaha...tak lengkap semua tu...doa,usaha & tawakal sebati...redha kernaNYA yang pasti...

Ya Rabb...Tolong lembutkan hati dia agar menerima diriku seadaanya...kerna aku tak mampu nak teruskan hidup tanpa dia disisi ku...yea..hidup memang kena teruskan..tapi ia tak sama seperti dulu...Ya Rabb...banyak dosa ku ... tapi ku hanya bermohon...tolong jaga dirinya untuk diri ku Ya Rabb....Aku jauh...aku redha...aku berserah kepadaMU...aku tak mampu Ya Rabb...Hanya berserah kepada MU..

Ya Rabb...bawalah aku pergi...pergi jauh dari segalanya....Ya Rabb...bawalah rindu ku pergi bersama angin lalu yang menyapa setiap lembut halus dirinya,,menyapa lembut wajahnya....agar dia tidak kesepian dengan cinta..kasih sayang..rindu yang ku beri selama ini...agar dia tahu aku hanya mampu berserah kepada MU...

#NoCopyPaste

No comments:

Post a Comment