Sunday, September 28, 2014

Maafkan Aku Sayang

Bismillahirrahmanirrahim....


Assalamualaikum...

Alhamdulillah...masih diberi nafas lagi oleh yang Maha Esa...syukur dengan segala nikmat yang diberi olehNYA...

Sesuatu perkara jika kita lakukan...atau kita bercakap...pasti akan dipersoalkan atau pasti akan di salah erti kan...betul tak..?? maksudnya kita buat lain...orang fikir lain...kita cakap lain orang faham lain...semua tu tak lari dari diri seseorang...betul kan..??

Maafkan aku sayang kerna aku tak sempurna buat diri mu....semua orang ingin bina mahligai bahagia...aku pun nak bina mahligai bahagia....bukan sekadar Impian dalam blog ni jea...Impian untuk bahagia...tapi kebahagiaan ada banyak...ada yang sederhana tapi ia bahagia....ada yang kaya tapi ia bahagia...ada yang sederhana tapi ia tak bahagia....ada yang kaya tapi ia juga tak bahagia...Apa kebahagiaan yang kita cari..?? dari segi apa..?? untuk apa..??

Siapa yang tak nak miliki seorang teman hidup yang sempurna....tapi aku tidak memilih pasangan hidup yang sempurna...cukup lah ia sempurna dimata aku..bukan dimata masyarakat....aku bukan tak nak masyarakat lihat dia...kerna ramai yang melihat dari segi pelbagai sudut...cantik pun salah..tak cantik pun salah...bukan ingin memiliki yang cantik...cukup la sejuk mata memandang...dosa seorang isteri siapa yang tahu...suami yang menanggung...maksudnya disini...orang puji isteri kita kerna paras rupa...kerna cantik..kerna menawan dari segi fizikal...semua orang boleh cantik...semua orang boleh jadi lawa....mata orang yang melihat...kita yang menanggung....orang perempuan jika orang puji..makin la ia menjadi...bukan ingin menegur sikap seorang perempuan...contohnya...jika seorang suami tegur si isteri untuk tutup rambut...dalam maksud lain...bertudung lah duhai isteri ku...tutup lah dada mu...kerna aku yang menanggung dosa mu kelak jika orang lain yang melihatnya tapi tak semua yang amik kisah semua tu...orang puji rambut lawa...lagi la pelbagai teknik lurus..jurus naruto...doremon semua keluar lah untuk buat lagi menarik...tertarik dan menawan...sebab apa..orang puji...

Duhai bakal isteri ku...jika awak baca blog ini...dengar lah...baca lah...
Duhai bakal isteri ku...saya tidak mencari yang sempurna...kerna semua ciptaanNYA adalah sempurna...saya tidak mencari yang lawa..cukup lah untuk mata melihat...jika dapat yang lawa...syukur lah..tu adalah nikmat dan anugerah yang diberikan olehNYA...Sesungguhnya duhai bakal isteri ku....kecantikkan hanyalah sementara sahaja...kecintaan kita kat dunia ni adalah sementara sahaja...usah lah kejar keduniaan sangat...dunia ini hanya sementara saja sayang....Duhai isteri ku....saya tidak mahu orang lain puji kerna luaran awak...kerna saya ingin didik diri mu duhai bakal isteri dengan ilmu yang ada didalam...akhlak mu...tutur kata mu...bacaan mu...sikap mu..dan nilai nurani yang perlu ada untuk menjadi seorang insan...duhai bakal isteri ku...ramai suami yang ingin melihat isteri nya menjadi cantik...sebab apa...?? sebab nak orang lain tengok..sahabat2 kita tengok bahawa isteri kita ini cantik...lawa..cun...tapi.....puas ke hati suami?? mendengar pujian dari orang lain...umpama isteri berhias untuk orang lain bukan untuk sang suami...Duhai bakal isteri ku...perkahwinan ni kalau kita fikir...ada dua jalan....perkahwinan kita ke jannah dengan cara dan didikan yang betul...atau ke neraka kerna terlalu dengan keduniaan yang diberi tahu tadi...keduniaan tu tak salah tapi...biar la seimbang...saya tak kata saya alim..semua amalan cukup...tidak...manusia tak lepas dari buat kesilapan...tak terlepas dari dosa...tapi kita buat yang terbaik untuk tidak melakukan semua tu...untuk jadi yang lebih baik..untuk jadi yang terbaik untuk diri kita...untuk orang yang kita sayang dan dalam masa yang sama untuk semua....banyak nak diperkatakan tapi...semua tentu lagi habis kalau terus berbicara...

Maafkan Aku Sayang...

Hari ni 28/09/2014...hari atau tarikh annivesary yang ke 2 tahun 3 bulan hubungan kitaorang....tapi..aku hanya mampu beli novel yang hanya tak seberapa...Novel "maaf jika aku tak sempurna" penulisnya acik lana...hari ni....hari ni...aku keliru...aku nak tunggu si dia datang sini atau aku pos jea novel tu...aku keliru...ia bukan beban...tapi kalau orang tak faham...orang kan kata ia beban...esok lak 29hb...hari lahir si dia..apa aku nak buat...aku nak bg apa..orang lain bercinta bagi tu bagi ni..aku..?? aku cakap pun tak ada siapa yang faham....senang cakap....duit tak ada...yela..duit segalanya..orang semua boleh beli dengan duit...aku..?? apa yang ada..?? tak ada apa2...maafkan aku...kecewa dengan diri sendiri...wasalam

No comments:

Post a Comment